Gerry woont in een klein dorpje in Friesland in Echtenerbrug vlakbij Lemmer.

Het is een jaren dertig woning waar ze met z’n 6en wonen: zoon Eize van 14, dochter Tammie van 10 en jongens tweeling Gauke en Willem van 6 samen met vriend Jan en Gerry zelf.

Een sfeervol huis wat is ingericht met veel wit, zwart, hout en vooral karakter.

screenshot_20161002-114105-kopie

screenshot_20160918-111006Waarom hebben jullie voor dit huis gekozen?

Jan z’n opa woonde hier. En na z’n overlijden kwam het huis leeg te staan. We woonden eerst in Lemmer maar omdat Jan in Echtenerbrug een eetcafeetje was begonnen samen met z’n compagnon vonden wij t handiger om hier naartoe te verhuizen + een groot deel van z’n familie woont hier ook. Bovendien is het een mooi ruim huis met grote tuin waar wel veel aan verbouwd moest worden maar dat vonden wij leuk om te doen. En Jan is best handig ; ) dus voor ons was de keus snel gemaakt om het huis te kopen en de uitdaging aan te gaan om het helemaal naar onze smaak te maken.

screenshot_20160918-111015

Wat is je favoriete plek in huis?

Mijn favoriete plek in huis is echt de keuken. En dan t liefst aan de bar. De keuken hebben we een jaar geleden helemaal verbouwd. Jan heeft alles zelf gedaan en ik de styling. Leuk om met weinig geld toch een unieke keuken te maken die niemand heeft.

screenshot_20160918-110755

screenshot_20160918-111035

Wat is je favoriete woonaccessoire?

Eigenlijk heb ik niet 1  favoriet. Ik vind t juist leuk om meerdere accessoires te combineren. Op dit moment ben ik nog erg blij met mijn poster van mevr Paradis in combinatie met de oude paneeldeur en skull. Maar dit kan volgende week zo weer anders zijn.

screenshot_20161002-113300


Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Inspiratie haal ik overal vandaan. Voor mijn werk kom ik op veel plekken in de wereld. Maar soms ook gewoon bij mijn vader in z’n hok. Daar vind ik dan een oude looplamp. Of bij mijn schoonvader in de stal vond ik laatst een oude melkbus die mijn eigen vader dan ombouwt tot lamp. En natuurlijk Instagram, de woonbladen en woonprogramma’s op tv. Ik hou ervan.

Wat wil je nog veranderen in huis?

Wat me nog heel leuk lijkt om te veranderen is ons “hok” wat aan t huis vast zit helemaal op te knappen. Daar zitten nog mooie oude balken in. En graag zou ik er een slaapkamer van maken. Heb al helemaal in mijn hoofd hoe dat er dan uit komt te zien 😄

Waar shop je het liefst voor in huis?

Shoppen doe ik overal wel. Mn laatste aankoop heb ik via Instagram gevonden bij moodadventures. De hangstoel! Maar ook basiclabel vind ik een gave winkel. En hier in t dorp zit een brocante winkeltje echt heel klein maar soms super leuke dingen. Rommelmarkten hou ik ook van. En zoals ik al eerder zei bij mn vader in t hok of bij schoonvader in de schuur vind ik soms de leukste dingen en daar kan ik erg blij van worden.

screenshot_20161002-113135

Heb je nog een miskoop?

mmm miskoop…niet echt miskoop maar had achteraf toch liever een grotere bank gekozen. Deze is leuk zit prima maar te klein voor z’n 6en. Denk dus dat deze over een tijdje plaats gaat maken voor een andere.

Screenshot_20161002-113908.png

Wil je hier voor altijd blijven wonen of heb je nog wensen betreft een ander huis?

Het is een heerlijk huis om in te wonen. Kan me niet voorstellen dat we hier snel weg zullen gaan. Maar ik zeg nooit nooit. Een huisje aan t water lijkt me ook geweldig.

Heb je nog tips?

Op dit moment hou ik echt van de stoere beetje industriële stijl met veel wit beetje zwart en oude details. Maar dan zie ik soms ook mooie plaatjes met veel kleur. Als ik dat dan toepas heb ik er al snel genoeg van. Dus voor mijzelf heb ik besloten om het gewoon  bij mijn eigen stijl te houden dat werkt voor mij het beste.

 

Super bedankt voor dit kijkje in je huis Gerry!!

Natuurlijk kunnen jullie Gerry blijven volgen via IG:

https://www.instagram.com/gerrybootsma/

