Wat een heerlijk stoer huis heeft Corine en ook zo leuk om te lezen hoe enthousiast ze over haar THUIS verteld 🙂

Screenshot_2016-02-28-10-14-51

Ik woon in Hattem, een kleine stad, met aan de ene kant de IJssel en aan de andere kant het bos en de hei. Ons huis is een 2-onder-1 kapper uit de jaren ’20. Ik woon hier met mijn man Gert (mijn dochters zijn de deur al uit) en onze honden Finn en Roef en poes Sofie.

Toen ik hoorde dat dit huis te koop kwam, was het gevoel gelijk goed, de simpele bouwstijl, de ligging en de sfeer die het van zichzelf al heeft. Ook al was het donkerbruin met schrootjes, nepbalken aan het plafond en vreselijk oubollig. We wonen hier nu 10 jaar en we hebben alles onder handen gehad, er echt ons droomhuis van gemaakt.

Screenshot_2016-02-16-07-55-27

De tuin is trouwens ook heerlijk, onze achtertuin is maar 5 meter breed maar wel 50 meter diep. We noemen het altijd ons landgoed. Het is zeker niet de bedoeling dat we hier nog weg gaan 😉

Ons huis is niet groot, maar het is wel ons THUIS, elke ruimte voelt goed, dus ik heb niet één favoriete plek. De woonkamer met de houtkachel, de keuken met de openslaande deuren naar de tuin, mijn atelier waar ik helemaal tot rust kom als ik achter de naaimachine zit of de badkamer met bad en douche, ook onze slaapkamer is ondanks z’n miniformaat helemaal top nu we het plafond eruit hebben gebroken en dus tot in de nok kunnen kijken.

WOONKAMER

Screenshot_2016-02-16-07-59-33

Screenshot_2016-02-16-08-01-54Screenshot_2016-02-28-10-11-43

Screenshot_2016-02-16-08-02-44

KEUKEN

SLAAPKAMER

Screenshot_2016-02-16-08-03-17
Wij houden van de vervaagde kleuren en pure materialen (hout, beton en staal, katoen, wol en linnen) die je op het platteland van Frankijk veel ziet, we hebben in het hele huis de wanden geverfd met kalkverf en er hangen linnen gordijnen. In die basis combineer ik bijvoorbeeld een mooie oude bakkerstafel met moderne matzwarte kunststof kuipstoelen. Ook hebben we stoere keukenblokken laten maken met betonnen zijwanden en werkbladen. De keuken is gebouwd op de plek waar eerst de schuur stond en dat hebben we terug laten komen door de vloer te betegelen met klinkertjes. De kleinste slaapkamer boven is omgebouwd tot badkamer, met stoer tadelakt (waterdicht stucwerk) op de muren.
Screenshot_2016-02-16-08-07-35

De laatste grote klus die nog op mijn wensenlijstje staat is de trap, die is nu wit geschilderd en die zou ik graag de look van een betonnen trap willen geven. Maar zolang ik niet precies dat vind wat ik bedoel blijft ie gewoon zoals ie is.

Screenshot_2016-02-16-07-56-36

Inspiratie haal ik overal vandaan, natuurlijk ben ik dol op binnenkijken, of dat nu is via (woon)bladen, internet of in het echt. Maar ook tijdens een boswandeling of een middag shoppen kunnen er zomaar ideeën oppoppen in mijn hoofd.

Favoriete accessoires zijn kussens, niet dat er heel veel in de bank liggen, maar wát er ligt voegt echt iets toe aan de stijl. In mijn geval liggen er vooral kussens van mijn eigen label ‘mooi van THUIS’.

Screenshot_2016-02-29-15-52-41.png

Miskopen heb ik eigenlijk niet, voorheen gebeurde het wel eens dat ik mooie spullen kocht waar in ons kleine huis eigenlijk geen plek voor was, maar ik hou niet van een vol huis, dus tegenwoordig koop ik alleen iets als ik het echt zeker weet. Ik ben niet zo’n shopper, maar we gaan het liefst naar grote loodsen vol unieke stukken of schuren met oude (bouw)materialen.

Screenshot_2016-02-16-07-58-29
Mijn motto op interieurgebied is: Denk verder dan standaard. 
Ik hou er van om het net even anders te doen, zo hebben we in de hal, waar de honden liggen, een lambrisering gemaakt van zwarte tegeltjes, heel stoer én praktisch..

Screenshot_2016-02-28-10-12-35

Leuk dat ik mee mag doen, ik kan uren praten over ‘wonen’ 😉

=======================================================================

Super leuk dat je mee wilde doen en ik blijf je “woon-avonturen”volgen!

Corine haar woon-avonturen volgen kan via Instagram: https://www.instagram.com/corine_thuis/

 

