Simone woont samen met handyman Gerwin en zoon Fynn van 8 jaar in Amersfoort. Screenshot_2016-02-20-13-06-46

Je ziet duidelijk haar gevoel voor styling en haar voorkeur voor stoer, industrieel en vintage.

Veel wit & zwart maar met een gezellige touch door hout en vooral super sfeerhoekjes!

Screenshot_2016-02-20-13-24-49

 

Mijn vragen beantwoorde Simone zo leuk dat ik de vragen heb weggelaten en haarzelf laat vertellen over haar huis:

Vorig jaar kochten we dit klushuis in Amersfoort.
De woning is nog niet heel oud maar was de afgelopen jaren verhuurd en dat was echt te zien. Wij zijn aanpakkers en doen alles zelf dus hebben de woning in de afgelopen 8 maanden omgetoverd tot ons droomthuis.

Screenshot_2016-02-20-13-25-26

Een ruime, lichte moderne woning. De achtertuin ligt op het zuiden en grenst aan het water. Toen we ons vorige huis te koop hadden gezet kocht mijn man alvast een bootje want 1 ding was zeker: het volgende huis moest aan het water liggen!

Bij binnenkomst kom je in een hal van 7 meter hoog met een vide. Als je vervolgens de lichte ruime woonkamer in komt nodigen de openslaande deuren je uit naar de zonnige achtertuin te lopen om heerlijk plaats te nemen in 1 van de ligstoelen aan het water.

Screenshot_2016-02-20-13-25-45 Screenshot_2016-02-21-14-31-07

Do I need to say more 😉

Kijkje in de slaapkamer

In onze nieuwe keuken hebben we van een oude archiefkast uit het leger en een paar industriële krukjes een zithoekje gemaakt. Hier drink ik graag in de ochtend mijn kopje koffie.

In het voorjaar en de zomer denk ik dat de overkapping die we nu aan het bouwen zijn ook zeker favoriet gaat worden.

Screenshot_2016-02-21-14-33-22

In het huis hebben we bijna alles al in onze eigen stoere style gebracht. We zijn nu een overkapping aan het bouwen in de achtertuin. Als de overkapping klaar is wil ik de tuin ook in die stoere style brengen. Aan de buitenkant heeft het huis glad wit stucwerk met rode kozijnen en deuren. Dit voorjaar willen we de rode kozijnen en deuren grijs schilderen. En als het budget het ooit toe laat zou ik nog wel een nieuwe badkamer willen. Niet dat ik daar nu ontevreden over ben maar we hebben een bad die we eigenlijk niet gebruiken. Een grote inloopdouche en een dubbele wastafel zijn nog wel een droom.

Mijn inspiratie haal ik van Instagram, Pinterest, woonbladen en bezoekjes aan woonwinkels.

Ook doe ik graag een beroep op mijn eigen creativiteit omdat ik niet graag ergens veel geld aan uit geef. Liever veel voor weinig! Ik kijk altijd hoe we iets low budget zelf kunnen maken. De traprenovatie is hier een voorbeeld van. We informeerden bij een bedrijf en daar begon het bij € 1000,- en dat was zonder montage. Wij hebben het uiteindelijk zelf gerealiseerd voor de helft van de prijs met een waanzinnig eindresultaat.

Favoriet in huis: de steigerhouten schuifdeur. We hebben de schuifdeur zelf gemaakt en is echt een eyecatcher. Verder is ons huis een mix en match van oude en nieuwe spullen. Spullen waar een verhaal aan zit zoals de oude weegschaal die ik van mijn oma kreeg. Die zal mij altijd blijven herinneren aan de leuke logeerpartijtjes bij mijn opa en oma vroeger. Daar hou ik van!

Screenshot_2016-02-20-13-23-55Screenshot_2016-02-21-15-12-36

 

 

 

 

 

 

 

 

Miskopen heb ik niet! Van te voren bedenk ik goed wat ik wil, waar het moet komen te staan en of het past in ons interieur. Dan ga ik gericht aan mijn zoektocht beginnen. Als ik het dan heb gevonden en op zijn plek heb gezet zal ik het ook niet snel meer verplaatsen. Ik zie dit vaak gebeuren op Instagram. Wekelijks schuiven met accessoires. Dat is niets voor mij.

Een unieke locatie waar ik graag kom voor woonspullen is in de Zuivelfabriek De Soester in Soest. Hier zijn meerdere ondernemers gevestigd. Echt een bezoekje waard als je houdt van industrieel en vintage. Ook kom ik regelmatig bij Loods 5 die bij mij om de hoek zit, speur ik marktplaats af en doe ik af en toe een rondje kringloop.

Dit huis voelde zo goed dat we serieus hebben gekeken bij de aankoop of we hier de rest van ons leven konden blijven wonen ongeacht wat er gebeurt. Door de lage rente ging de hypotheek al naar beneden. We kregen dus een groter huis en gingen minder betalen. Dat is altijd fijn! Mijn vader heeft 5 jaar geleden geheel onverwachts een bacterie in zijn been opgelopen en is hierdoor in veel dingen beperkt. Mijn ouders woonden al meer dan 35 jaar met veel plezier in een ruime eengezinswoning die ze afgelopen zomer met pijn in het hart hebben moeten verkopen omdat het traplopen voor mijn vader bijna niet meer te doen was. Dat doet je beseffen dat je nooit weet hoe het leven loopt maar dat je over sommige dingen beter alvast nagedacht kunt hebben.

Screenshot_2016-02-21-16-11-03

Some people look for a beautiful place

Others make a place beautiful

Maak je huis persoonlijk en geen showroom!

==========================

Dankjewel Simone voor al je inspiratie en ik blijf je zeker volgen!!
Wil je Simone ook blijven volgen: https://www.instagram.com/mixed_by_moon/

