Rustig en super sfeervol is het huis van Aletta. Lichte kleuren waardoor juist de accessoires welke ze in alle stylen wel gebruikt, heel mooi uit komen!

Ik vroeg Aletta waar ze woont, in wat voor huis en waarom ze voor dit huis gekozen heeft, met wie en of ze hier voor altijd wil blijven wonen en wat haar wens is voor een eventueel ander huis …

Ik woon in het Noorden van Nederland vlakbij de stad Groningen en ken ons huis door en door want ik ben er geboren en opgegroeid. Na enkele jaren elders te hebben gewoond, hebben we het huis een paar jaar geleden van mijn ouders gekocht en ben ik dus weer terug bij mijn roots. Toen mijn ouders het vroeger kochten was het eerst een houten huisje en langzaamaan is het door mijn handige opa en ouders in de jaren zeventig een volwaardig huis geworden met stenen muren en een bovenverdieping. Er is dus altijd veel geklust en ik merk dat ik dat stokje overneem samen met mijn vriend. Toen we het huis enkele jaren geleden zijn gaan bewonen zijn we eerst begonnen met het aanleggen van onze tuin. Het buitenleven is iets wat ons erg aanspreekt. Inmiddels zijn we drie kinderen (een zoon van 7 jaar, een zoon van 5 jaar en een dochter van 3 jaar) verder en ook zij genieten erg van het buiten zijn en het huis. Ik voel me bevoorrecht dat onze kinderen op zo’n mooie vrije plek kunnen opgroeien en we willen hier daarom ook nooit meer weg. Op vijf minuten loopafstand zijn we in het bos en ons huis wordt omringd door weilanden waar we af en toe reeën voorbij zien lopen. ’s Winters als het vriest (zou dat deze winter nog gebeuren??) kunnen we voor ons huis in de sloot schaatsen en zomers maken de kinderen hutten van het hooi uit de weilanden. De geschiedenis herhaalt zich!

Screenshot_2016-01-20-07-30-04

 

Screenshot_2016-01-03-09-59-23

Screenshot_2016-01-03-10-01-23

 

Screenshot_2016-01-20-07-29-48   Screenshot_2016-01-09-13-49-42

 

 

 

 

 

 

 

Wat een mooi gegeven om in een echt familiehuis te wonen wat steeds de toepasselijke veranderingen heeft gehad! Heel begrijpelijk dat je voor altijd in zo een huis wilt blijven wonen en hoop dat een van de kids de volgende bewoners zullen blijven 🙂

Mooie strakke keuken met toch ook weer die bepalende mooie sfeertouch!

Een super licht ruim huis met een geweldig sfeervolle tuin!

Screenshot_2016-01-03-09-59-17

 

Screenshot_2016-01-03-09-56-48

Met een heel tof tuinhuis!

Screenshot_2016-01-21-15-03-23Screenshot_2016-01-22-13-34-43

Screenshot_2016-01-20-17-35-19

Wat is je favoriete plek in huis?

Binnen zit ik graag in de woonkamer waar onze eettafel staat en wat het centrale punt van ons huis is. Daar zitten we gezamenlijk te knutselen, spelletjes te doen en te eten. Hihi, dit klinkt allemaal idyllisch en dat is het grotendeels ook, maar ook hier vliegen de damstenen wel eens door de lucht als de kinderen onderling een spel doen of krast de jongste in haar enthousiasme op een tekening van een van de jongens;) In de woonkamer bevindt zich tevens de open haard die elk weekend in de winter aan is en waar we vanaf de bank naar kunnen kijken. Ook vind ik onze slaapkamer een hele fijne plek. We hebben een grote schuifpui naar ons inpandig balkon waardoor er veel lichtinval is en we een prachtig uitzicht hebben over de landerijen, de sterrenhemel en de mooie zonsopgangen. Buiten hebben we diverse hoekjes in de tuin waar we kunnen zitten zoals aan de buitentafel of in/voor ons zomerhuisje. Maar onze favoriete plek buiten is toch wel onder de veranda, waar de warmte ’s avonds lang onder blijft hangen en we een houtkachel hebben staan.

Screenshot_2016-01-20-17-35-06 Screenshot_2016-01-20-17-34-39

Screenshot_2016-01-21-15-04-54

Screenshot_2016-01-03-09-57-16

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Een klein kijkje in de kids-rooms 🙂

Wat is je favoriete accessoire? Wat is een absolute miskoop?

Ik heb niet één favoriete accessoire. Als ik nu één moet kiezen dan is dat op dit moment de grote foto van onze kinderen achter de bank. Dit omdat het een eyecatcher is, het heel persoonlijk is en bij mij een mooie warme herinnering opwekt elke keer als ik er naar kijk. Ik had namelijk afgelopen zomer (met enige moeite) de kinderen gemotiveerd om op de foto te gaan als cadeau voor vaderdag. Nadat ik enkele grappige geposeerde foto’s had gemaakt waren we klaar en op dat moment maak ik nog 1 foto van ze op het moment dat ze wegrennen en dat is de allermooiste foto geworden.

Screenshot_2016-01-03-10-02-46
Wat ik merk aan accessoires is dat ik toch wel weer snel uitgekeken kan raken op een accessoire wat in de mode is (waar ik dan toch soms voor zwicht en wat een miskoop blijkt te zijn zoals mijn koperen dienblad omdat dat toch niet echt bij me past). Dit in tegenstelling tot de accessoires die meer uniek zijn, waar een verhaal achter zit en die persoonlijk zijn. Zo heb ik veel spullen van mijn opa en oma geërfd. Bijvoorbeeld de houten kasten in ons huis, de houten dekenkisten, oude koffers en door mijn opa en oma zelfgemaakte dingen zoals spreien, kisten en kokosnootbakjes. Momenteel is mijn moeder een mooie grof gebreide witte deken voor me aan het maken waar duizenden steken in verwerkt zijn en die helemaal met de hand en met liefde wordt gemaakt. Ik weet nu al dat ik die nooit weg zal doen en dat de deken juist alleen maar dierbaarder wordt.

Screenshot_2016-01-22-13-35-19

Waar haal jij je inspiratie vandaan?

Ik haal mijn inspiratie uit het bekijken van foto’s en plaatjes via Instagram en Pinterest. Dit is wel verslavend hoor, omdat er zoveel moois op te zien is.

Waar shop je het liefst betreft thuis-spullen?

Ik hou enorm van stylen en veranderen en ben regelmatig met de verfkwast en spullen in de weer. We hebben een vrij strakke basis in ons huis en dat combineer ik graag met vintage en industriële spullen en items uit de mooie rustige Scandinavische woonstijl. Ik ben regelmatig te vinden op rommelmarkten en in kringloopwinkels! Vaak geef ik een eigen draai aan spullen door ze te pimpen naar eigen smaak. Ik hou van winkels met een goede sfeer en daarom hou ik erg van Sukha, L’ Etoile Conceptstore, ITSLOFT, LOODS 5 en Sissyboy. Ook ben ik dol op de HEMA, Xenos, Kwantum en Leenbakker. Ik gebruik spullen graag anders dan waar ze voor bedoeld zijn. Zo heb ik bijvoorbeeld van bloempotten van de Kwantum met deksels erop wasmanden gemaakt en van tafelkleden de tuinkussens bekleed. Wanneer de kerstspullen in de winkel liggen denk ik al vooruit of ik bepaalde spullen in een ander seizoen ook kan gebruiken. De witte kerstpomponnen hangen bijvoorbeeld in de zomer buiten.

Wil je nog wat zeggen qua tips of zomaar iets …..

Ik wil je bedanken dat je me voor je blog hebt gevraagd! Ik heb andere binnenkijkers op je blog gelezen en het is gewoon leuk om meer te weten te komen over de persoon en diens verhalen achter de foto’s die op Instagram worden geplaatst.

En ik wil jou bedanken voor het meedoe en alle inspiratie die je meegeeft!!

Aletta haar mooie interieur blijven volgen kan via: https://www.instagram.com/binwonen/

 

 

 

 

