Ik hou van Kerst  en van DIY dus toen ik een mail kreeg van Ceciel van der Pas om mee te doen met de Bloggers DIY Countdown moest ik even twijfelen omdat dit een erg drukke periode voor mij is maar de twijfel was snel voorbij!

Met nog 9 bloggers 10 dagen achter elkaar een DIY in kerstsfeer presenteren is een te leuk plan om niet aan mee te doen!

Bloggers-DIY-Countdown-Kersteditie-initiatief-van-www_badschuim_eu_

En zo ook reden om tijd te maken om leuke DIY kerstdecoratie voor thuis te maken en daarmee anderen op ideetjes te brengen 🙂

Zelf ben ik erg van de natuurlijke materialen en gek op hout, touw & ijzerdraad dus daarmee ben ik aan de slag gegaan.

20151210_142614

Eigenlijk is het vrij makkelijk om met deze materialen te werken en spreekt de werkwijze voor zich. IJzerdraad is goed te vormen naar alle vormen die je wenst en ik maakte een ster en hartvorm.

20151210_142735

Omdat ik meteen wist waar ik het op wilde hangen en ik een hanger wilde van verschillende materialen, heb ik het hartje omwikkeld met touw.

Bovenin een ster van hout … ook vrij simpel: de houtjes in de vorm van de ster leggen en op de punten waar de houtjes elkaar raken, vastmaken met ijzerdraad 🙂

20151210_142743

De houtjes kan je tegenwoordig wel kopen bij een tuincentrum, maar ik vind het zelf leuker om houtjes te zoeken in het bos en deze goed laten drogen. Je kan ook een tak van een boom/struik uit je tuin gebruiken 😉

Maar ik ben in het bos geweest omdat ik ook een takken-kerstboom wilde maken en dat het leukst vind met verschillende houtjes.

20151210_142400

Ik had nog houten ringen liggen en ik heb er eentje bovenin geplaatst ….
Maar je kan ook gewoon een langer stuk touw nemen en een lus bovenin maken. Je werkt van boven naar beneden en neemt steeds dezelfde lengte touw om zo de boom recht te laten hangen.

20151210_140222

Onderin bind je de touwtjes naar elkaar toe in het midden van het takje en heb ik een stukje boomschors aan vastgemaakt. Touw erachter met plakband en dan nog wat dun touw eromheen.

20151210_142430

Erg blij met het resultaat 🙂

Ook vind ik tekst van ijzerdraad altijd erg leuk dus heb ik de letters XMAS gemaakt en deze aan een stuk ijzerdraad vastgemaakt. Echt zo gemaakt!

20151210_144758

En wat een super leuk effect, al zeg ik het zelf 🙂

20151210_145216

Ik ben super blij met mijn DIY creaties en hoop dat ik jullie hiermee geïnspireerd heb. Veel DIY fun!! En natuurlijk alvast hele gezellige feestdagen!

—————————————-

Graag stel ik jullie voor aan de andere bloggers die ook meedoen met de Bloggers DIY Countdown. Je treft ze op de website van Ceciel haar blog: http://badschuim.eu/bloggers-diy-countdown-kerst-editie/

Morgen is Sanne van http://www.draadenspijker.com/aan de beurt en ben benieuwd wat voor leuks zij in petto heeft!

Ceciel hartstikke leuk dat je dit hebt georganiseerd & bedankt dat je mij hiervoor hebt gevraagd!!

—————————–

