Wat kan je toch blij worden van een boek!

AMSTERDAM in stijl
eten * slapen * shoppen
Monique van den Heuvel

20151124_115421

Via Instagram kwam ik op een feed met geweldig mooie sfeervolle foto’s!
De feed van Monique van den Heuvel en ik was direct fan!!
Op mijn wenslijstje staat een verzamelposter van allerlei foto’s van Monique. Ik heb inmiddels al 2 voorbeelden maar, klinkt raar, de juiste plek ervoor mist helaas op dit moment in huis.

Screenshot_2015-11-24-15-10-06
Waarom ik fan ben van Monique haar foto’s?

Geweldige foto’s, heel veel van Amsterdam en laat dat nou mijn geboortestad zijn en waar ik nog steeds de kriebels van krijg!

Screenshot_2015-11-24-07-46-30    Screenshot_2015-11-24-07-48-56Screenshot_2015-11-24-07-50-15
Screenshot_2015-11-24-07-47-08      Screenshot_2015-11-24-07-48-07

Hoe super is dan een boek over * eten * slapen * shoppen* in Amsterdam geschreven door Monique en met haar geweldige foto’s!
Dat is dus het boek wat mij nu zo blij maakt!

Een feestje al om het boek in handen te hebben met een mooie dikke kaft en de pagina’s zijn in een robuustere vorm: dikke bladzijden en voelt wat ruw aan. Heel fijn om door te bladeren!

20151124_122416

In het boek beschrijft Monique, wonend in Amsterdam, hoe ze dwaalt door de stad,  juist ook door de smalle straatjes, om de mooiste verborgen plekjes te ontdekken en te delen!

fiets-bw2.jpg
Een klein stukje uit haar voorwoord:

…. de kleine winkels in de zijstraatjes, de gezellige markten in oude fabriekshallen, met handgemaakte en lokale producten, koffiebarretjes met goede cappuccino, waar je in gesprek raakt met buurtbewoner, heerlijke chill-plekken met een relaxed terras en luie hangmatten, authentieke oude theaters ….

Hierdoor wilde ik direct doorbladeren … al haar ontdekkingen bekijken.

Wel 277 pagina’s vol, verdeeld in 11 stadsdelen, met de must do’s in 24 uur van Monique, bij iedere hotspot een kleine bijschrijving, vooral veel foto’s van alle eet-, slaap-, en shopgelegenheden maar ook van de stadsdelen en heel leuk vind ik de Ontmoet een Amsterdammer waarin Monique een aantal typisch Amsterdam-vragen stelt aan een eigenaar/eigenaresse van een winkel. Hierdoor krijg je ook weer een aantal tips & hotspots!

20151124_141932

=============================================

Bepaalde plekken herkende ik en dan voel ik me meteen toch echt nog wel Amsterdamse 🙂

Zoals Pllek in Amsterdam Noord, waar ik al een aantal keren heerlijk heb vertoefd. Leuke hippie-styling, net even ander soort eten en vaak leuke optredens!

Sukha, waar ze geweldige woonaccessoires verkopen en ik ben dol op de spreukjes, maar ook mooie kleding & tassen.

En de Foodhallen zijn inmiddels al erg populair met de geweldige ligging in de oude tramremise, allerlei heerlijke hapjes net even anders en natuurlijk ook allerlei lekkere drankjes.

===============================

En plekken waarvan ik zeker weet dat ik er eens naartoe ga, zoals Van Stapele waar je de allerlekkerste chocoladekoekjes kan kopen 🙂


Neef Louis
heeft mooie vintage spullen waar ik toch wel een zwak voor heb ….

IMG_7942IMG_5880
IMG_5860IMG_5867

en bij Cafe de Ceuvel om een lekkere vino te drinken met een hapje erbij maar vooral de entourage te bekijken van de voormalige scheepswerf.

Dit is slechts een kleine greep uit veel meer mooie pagina’s om uit te kiezen wat te bezoeken en te bewonderen en te genieten van alle lekkers en leuks wat Amsterdam te bieden heeft.

En dan natuurlijk ook nog hetgeen Amsterdam zelf als wonderschone stad biedt om te bewonderen, lopend of fietsend of zittend in de bus of tram, door de straten, over pleinen, langs grachten en door parken. Er is altijd wat moois te zien! 20151124_141956
Ik vind het super dat er een boek is over die plekjes die je niet zo 123 zal tegenkomen. En waar je al bladerend al geniet van alle moois, dus de voorpret is volop!

Screenshot_2015-11-24-11-52-53

Wil je ook zo een mooi exemplaar, deze is te bestellen via: http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/indimo

Monique is natuurlijk ook te volgen op Instagram:
https://www.instagram.com/moniquevdheuvel/

 

 

 

 

 

 

 

 

