Een huis vol sfeer en ook weer zo gestyled met een eigen touch en eigenlijk is er van alles wel wat te vinden: stoer hout, wat brocante, een tikje modern, vooral veel warmte en gezelligheid!

Olga reageerde heel enthousiast en heeft op zo een leuke manier mijn vragen beantwoord dat ik het zo heb gelaten en de foto’s erdoorheen verwerkt heb 🙂

Veel lees- & kijkplezier!!

Screenshot_2015-11-17-07-45-34

Ik woon in Vianen onder Utrecht. Samen met mijn man heb ik een jaren – 70 woning ( eengezinswoning ) met tuin gekocht waar we nu al weer 16 jaar wonen. Toen we dit huis kochten hadden we het erover dat dit ons eerste huis zou zijn en dat we dan door zouden verhuizen naar een vrije woning. En we hebben ook woningen bekeken, maar nog geen 1x een goed gevoel erbij gehad, waardoor wij nog steeds hier wonen. Ook is dit een ruim huis (vooral qua slaapkamers) en dat vinden we nog niet terug in nieuwbouw woningen. Dat vind ik vaak te klein. En als we dan kijken in een oude woning ( jaren 30 ) schrikken we van de opknap klussen. Want wij kunnen wel wat opknappen, maar hebben daar wel veel hulp bij nodig en dat kost gewoon erg veel.

Screenshot_2015-11-17-07-44-46

Ondertussen hebben we onze woning ook al zo erg naar eigen smaak gemaakt en opgeknapt dat we het ook moeilijk vinden om deze woning te verlaten. En de buurt is heerlijk hier, veel groen en een park naast de deur. Ik denk we pas verder gaan naar een ander huis als de kinderen de deur uit zijn 😉 Dan lijkt het mij heerlijk om een klein, knus huisje te hebben en nog steeds met een tuin. En graag een haard erin! Want dat mis ik toch wel als ik dan die sfeerplaatjes zie of bij vrienden ben met een haard. Dat vind ik echt genieten!

Screenshot_2015-11-17-07-42-06

 We wonen hier met z’n vijven, papa Jeroen en mama Olga en dan Dion (17), Selena(15) en Liz (8). Inmiddels geen dieren meer, maar er zou van mij best wel een hond bij mogen. (daar is mijn man nog niet uit, dus ik moet geduld hebben)

We hebben dus voor deze woning gekozen, omdat hij grote ruimtes heeft, vergeleken bij nieuwbouw eengezinswoningen die we toen ook bekeken hebben. En heerlijke grote ramen in elke kamer. Voor mij echt een pluspunt! Ook is deze wijk ruim opgezet met veel groen ertussen. Daar hebben we ook echt voordeel bij gehad toen de kinderen klein waren. Want met buitenspelen hadden ze alle ruimte. En ik vindt het nog steeds heerlijk dat we veel groene ruimtes hebben in de wijk. Het geeft toch wat meer rust.

Screenshot_2015-11-17-07-43-25

Mijn favoriete plek in huis is nu toch echt de woonkamer incl. de woonkeuken. We hebben dit 2 jaar terug helemaal verbouwd. Echt alles op de beneden verdieping is toen op de schop gegaan. Alle muren eruit en opnieuw opgebouwd. De keuken is naar de voorkant van het huis gegaan en moest van mij open zijn, zodat ik altijd in contact ben met de kinderen of vrienden die er zijn. Eerst zat de keuken achter een muur, waardoor ik er niks aan vond als er vrienden waren. Als je dan in de keuken nog wat klaar moest maken miste je weer een gesprek! Ook wilde ik graag de zit ruimte aan de tuin kant hebben. Ik ben een echt natuurmens en vindt het heerlijk om over de tuin uit te kijken naar wat er allemaal verandert qua planten en gebeurt qua dieren erin (zelfs kikkers, ben er niet bang van ;))

Maar als ik dan weer een andere ruimte verbouwd heb dan zit ik daar weer graag in, hahaha.

Screenshot_2015-11-17-07-43-02   Screenshot_2015-11-17-07-43-37    Screenshot_2015-11-17-07-40-50Screenshot_2015-11-17-07-40-01

Screenshot_2015-11-17-15-48-32

Veranderen: Het aankomende project wat we nu eindelijk eens gaan aanpakken is de achtertuin en schuur. Ik heb een plan uitgewerkt voor de tuin en in het voorjaar komt een hovenier dit uitvoeren. Eindelijk! Want het is nu nog een ratjetoe van de oude bewoners en van ons. Het wordt stoerder met een mix van stenen die ik al jaren erg mooi vindt combineren; hele grote natuursteen met oude waaltjes. Verder gecombineerd met Cortenstaal (soort roeststaal) Bij de tuin wil ik dan de schuur gaan betrekken door de muur eruit te halen en er een veranda van te maken. Naast de schuur wordt dan een stuk opgebouwd met steigerplanken voor de fietsen ed. Nou dan weet ik wel waar ik weer graag zit! In de veranda! Ik heb nu al zitten kijken hoelang de zon er in het najaar op schijnt en daar gaan we echt profijt van hebben. En dan komt er daar natuurlijk die haard wat ik zo graag wil! 🙂

Screenshot_2015-11-17-07-46-32

Screenshot_2015-11-17-07-41-58  Screenshot_2015-11-17-07-39-17Screenshot_2015-11-17-07-45-50Screenshot_2015-11-17-07-47-56Screenshot_2015-11-17-07-49-52Screenshot_2015-11-17-07-48-22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ik raak geïnspireerd door allerlei foto’s in woonbladen en nu sinds een half jaar ongeveer op Instagram. Ik zuig van alles in mij op en dat wordt dan gecombineerd in mijn hoofd tot iets wat ik kan gebruiken. Hierdoor heb ik al heel wat kasten en ruimtes laten maken met een eigen touch eraan. Ik wil altijd net iets anders dan er standaard verkocht wordt 😉 Dus er staat ook nauwelijks iets in huis wat zo op een woonboulevard gekocht is. Of we laten het maken of we vinden iets in een brocante winkeltje of een stoere vintage winkel. En als ik een plaatje in mijn hoofd heb van een meubel blijf ik net zolang via google zoeken tot ik iets gevonden heb wat er echt op lijkt. Net zoals mijn 2 grijze zitstoelen! Die wilde ik vooral rank maar toch stoer hebben. Nu heb ik ze gevonden en via 1 winkel in Den Haag gekocht. De enige leverancier die ze verkoopt vanuit Frankrijk.

Screenshot_2015-11-17-07-44-31Screenshot_2015-11-17-07-40-32

Onze meubels hebben we uit heel Nederland door gekocht. Heerlijk vind ik dat om te doen! Verder raak ik geïnspireerd door vakantie. Dan let ik op toepassingen van producten in dat land. Dat kan iets zijn van stucwerk of met hout ed.

Mijn favoriete accessoire is toch wel een gewei en een kaarslicht. Ik ben echt een sfeermens en hou van gezelligheid en die 2 spullen brengen bij mij echt die sfeer omhoog!

Screenshot_2015-11-17-07-46-06

Ik moest even nadenken over een absolute miskoop, maar dat hebben we niet echt. Ik denk altijd erg lang na voordat ik iets koop en als ik wel iets gelijk koop dan weet ik zeker dat het goed is. Waar ik wel achter ben is dat je beter wat meer kan betalen voor meubels en dan ben je nog weleens duurder uit. Maar dan heb je wel iets wat lang goed blijft. Of een oude vintage meubel want dat is vaak ook goede kwaliteit van vroeger. Tenminste zo ervaren wij het. En dan kom ik toch op een miskoop hierdoor, want we hebben 2 eettafelstoelen van een bouwmarkt gekocht en daarvan gaan de poten gauw slecht worden. Die moeten dus nog eens vervangen worden en dan wordt het toch echt een Panton stoel (staat al heel lang op mijn lijst) en nog een design stoel erbij. Want ik combineer op dit moment graag vintage/ oud met design/modern. Het versterkt elkaar zo mooi!

Screenshot_2015-11-17-07-41-27

Ik shop het liefst qua thuisspullen bij een tuincentrum of Loods 5.  Maar Vivre Authentiek in Nijmegen vind ik ook super! Verder heb ik toch wel regelmatig wat gekocht bij een bouwwinkel of gewoon de Action, ed.

Screenshot_2015-11-17-16-09-59

Screenshot_2015-11-17-16-09-28Screenshot_2015-11-17-07-45-58

Met inrichten ed. ben ik al heel lang mee bezig. Ik was als jong meisje al bezig met het inrichten van mijn kamer en steeds veranderen. Dat heb ik echt van mijn moeder. Daar heb ik ook heel wat tijd mee doorgebracht met het veranderen van de woonkamer van mijn ouderlijk huis. En dan waren we weer over kleuren ed. aan het nadenken. Heerlijk! 

Screenshot_2015-11-17-07-46-23

Ook heb ik bijna een jaar in een woon -en advies interieur zaak gewerkt. Dat wilde ik echt gaan doorzetten, totdat bleek dat ik onverwachts zwanger bleek te zijn van de jongste. En dat heb ik altijd als een cadeau ervaren. We wilden altijd nog wel een derde kindje erbij, maar dat lukte niet of ik kreeg een miskraam. Voor haar ben ik dan ook weer gestopt met werken. En nu werk ik in de zorg omdat ik daarvoor mijn diploma’s op zak had en noodgedwongen moest gaan werken, omdat mijn man werkeloos werd. Inmiddels is dat allemaal op zijn poten terecht gekomen, maar ik werk nog steeds graag in de zorg voor de mensen. Maar stiekem blijft dat wereldje van interieur mij wel trekken en blijf ik er ook altijd mee bezig op de een of andere manier. Dus wie weet!

Nou, ik heb dit allemaal spontaan geschreven en vond het erg leuk om te doen!

Hartstikke bedankt en succes!

======================

Olga jij harstikke bedank voor dit spontane verhaal!!

En voor wie Olga verder wil blijven volgen met haar mooie interieur:

https://www.instagram.com/olgaschraven/

