Wat is er leuker dan onverwachts via de post een kadotje te krijgen 🙂

Van mijn lieve creatieve vriendin Jessica (eigenaresse van Goodiebagshop) kreeg ik een leuk pakketje bij de post!

11372157_814741728574973_432993186_n

Met een kaart met lieve woorden en dat doet me toch het meest 🙂

Maar er zat ook iets voor mij nieuws en heel origineels in een: Pocketletter

7ca2f5edb082eec9b4ede87e832893d1 714a8bb30a2354dcb2481f571c786caa

Ontzettend creatief! Een plastic A4 met negen vakjes en heel leuk ingedeeld met kaartjes en stickertjes en in elk vakje zit achterin nog een kleinigheidje zoals o.a. een theezakje, leuk lint & tape, stickertjes, een kleurplaat  en meer kleinigheidjes 🙂

Ook gaf ze het leuke nieuws elf een Pocketletter groep gestart te zijn.
Ik werd er helemaal enthousiast van en wilde hier meer van weten dus heb ik Jessica gevraagd over het hoe en wat betreft Pocketlettering en natuurlijk haar eigen Pocketletter_holland:

Waar komt Pocketlettering vandaan en hoe komt het bij jou terecht?

De pocketletter komt dus uit Amerika overwaaien en Audrey van Esch van Hip & Stipkaarten heeft mij een tijdje geleden uitgenodigd voor de groep Postcrossing Holland en de groep Snailmail en Swap Holland op Facebook. Vanuit de groep Snailmail en Swap Holland heeft zij gevraagd of ik mee wilde doen met de eerste PL swap in deze groep. Je weet dan wel al je swapmaatje en het thema was Blond Amsterdam.dbff27f3a0549b4c713bff7de861c8f1

De uitvindster is Janette Lane uit Amerika, je kunt haar volgen op IG @janettelaneblog en @pocketletters. Het blijkt dat de PL al wereldwijd bekend is en vooral onder de postcrossers en de snailmailers leeft.
10959045_819898618046084_1606230610_n

Hoe maak je een Pocketletter?

Je neemt 1 transparante hoes met 9 vakjes en deze vul je met versierde kaartjes en achter de kaartjes stop je een klein kadootje zoals lintjes, bindtouw, stickertjes, labeltjes, stukjes maskingtape, quotekaartjes en niet te vergeten altijd een theezakje toevoegen. Dit hoort bij Pocketletter.
11379930_1444429765859208_959693118_n
Je begint in ieder geval met Hallo zeggen tegen je swapmaatje, je schrijft haar een briefje, je vertelt iets over jezelf (about me) en je wilt haar leuke vrolijke boodschapjes of leuke tips meegeven.
11241894_750110465111553_892298177_n

Je kunt de Pocketletter in elkaar vouwen en het past altijd door de brievenbus, dat maakt de verzendkosten dan weer wat aantrekkelijker en leuker voor veel mensen.

11311572_106699119665061_641250695_n

En laat je vooral inspireren op Facebook, Instagram en Pinterest daar vind je heel veel voorbeelden van Pocketletters. Alhoewel op Facebook het vaak besloten groepen zijn.

Wat is je motivatie geweest om zelf Pocketletter_holland op te zetten?

Wat ik een beetje jammer vond en miste bij Postcrossing Holland dat je elkaars swapmaatje al weet en de swaps die door jou en op IG worden gezet, zijn juist zo leuk omdat je niet weet van wie je je swap krijgt. Zodoende ben ik op IG @pocketletter_holland begonnen en heb er een moderne hippe eigentijdse draai aan gegeven door als thema met quotes, mooie teksten en lieve boodschapjes te beginnen en dat je niet weet van wie je je PLswap ontvangt.

Ik dacht er al een tijdje aan dat ik meer wilden doen met mijn grote voorliefde aan stationery, papierwaren en post versturen en toen kwam dit op mijn pad. Het is kleiner en fijner werk en een heel andere manier van creatief bezig zijn dan de andere soorten swaps. Daar moet je wel het geduld voor hebben en ervan houden om wat meer snij, knip en plakwerk te verrichten.

cf31243e7a29825db6a264ea1726c81a  a04da1099a0fa5b9205db67261cab5c2

De PL  kan ook low budget zijn, omdat je de meeste materialen al in  huis hebt, behalve de 9 pocket trading card hoes, die moet je wel aanschaffen.
(10 hoesjes voor 2,95 verkrijgbaar bij Intertoys of bij www.spellenrijk.nl)
Je kunt ook veel gebruikte kaarten recyclen, bij karwei de behangstukjes halen en de verfkleur die je op een papiervelletje kunt meenemen. En de meeste creatievelingen hebben altijd wel paperclips, labeltjes, stickertjes, papier of tapejes in huis.

39446ac94344d902c482c42e62764baa     8cde5d7e6bcf9a7bd4cca99e1450dfba

Waarom is Pocketlettering jouw ding?

Als kind speelde ik al kantoortje met de formulieren van het postkantoor en de bank, later begon mijn hobby brieven schrijven en had ik op een gegeven moment tot ongeveer mijn 23e 5 penvriendinnen waaronder 1 in Italië. Nadat ik samen met mijn gezin 4 jaar in Engeland heb gewoond begon het sturen van kaarten weer naar Engelse vriendinnen en nog steeds. Ook ben ik altijd creatief bezig geweest , heb een aantal cursussen gevolgd van origami maken (fijn werk) tot bloemschikken (het grove werk).  Kwam er toch wel achter dat het fijne werk meer mijn ding is , vind het grove ook leuk zoals planten en bloemen maar heb daar juist minder geduld voor. 

Naast het runnen van mijn webwinkel Goodiebagshop , wat ik met heel veel plezier en aandacht doe, vind ik het inspirerend om aan postcrossing te doen , snailmail en pocketletters te versturen. Het schrijven, het maken, het inpakken en het opsturen is  gezellig en leuk. Vooral het ontvangen, lezen en uitpakken is een feestje voor jezelf.

Het maakt de wereld wat kleiner en daardoor persoonlijker als je bijvoorbeeld met postcrossing een kaart uit Amerika of Indonesië ontvangt.

Ik zie het dan ook als een stukje me-time. Even weg van het scherm, dan doen we al zoveel he.

Ik hoop met de Pocketletterswap nog meer creatievelingen enthousiast en blij te maken. Inspiratie en nieuwe creatieve dingen geef ik graag door omdat het mensen ook weer aan elkaar verbindt en  dat vind ik een heel mooi IETS!

1e16d546825dd3a5d2367abdcd6c8b99

=====================================================

Hoe leuk is dit?! En op dit moment organiseert Jessica op IG een Pocketletterswap.
Ik doe mee!!

De informatie vindt je op https://instagram.com/pocketletter_holland/

En Jessica heeft vanuit Goodiebagshop nog een extra’tje:

collage 1  Goodiebagshop Kaartenlijn GBS

De lezers van mijn blog, krijgen bij aanschaf van bovenstaande kaartenset via
http://www.goodiebagshop.com/kaartensetmetquotes 5 gratis Thank You kaartjes 🙂

Goodiebagshop kaart Thank you

THANK YOU Jessica dat je ons kennis laat maken met dit creatieve leuks!!

