Vrijdag is een Happy Day! Mijn vrije dag en altijd maak ik tijd voor mijn blog om wat leuks te schriiven of uit te zoeken over wat voor leuks ik allemaal een blog kan maken.

Deze kwam ik tegen via de Facebook pagina van Ideas Magazine, die zoveel leuke ideetjes plaats op allerlei gebieden: eten & drinken, interieur, diy

ideaslogoFacebook: https://www.facebook.com/Ideasmag?fref=nf

Zo ook dit lekkere recepten voor Millionairs Shortbread … een glutenvrije versie 🙂

Millionaires-shortbread-300x300

Theebeschuit

  • 145g (250ml) maïzena
  • 145g (200ml) rijstmeel
  • 35g (50ml) sojameel
  • 65g (125ml) poedersuiker
  • 180g (195ml) boter

Karamel

  • 1 blikje gecondenseerde melk
  • 125g (135ml) boter
  • 150g (175ml) bruine suiker
  • 100ml melk

Topping

  • 240g donkere chocolade
  • 60 ml gesmolten boter

Zandkoek Meng de droge ingrediënten samen. Wrijf in de koude boter en druk ze samen tot een deeg te vormen. Druk in een 23 x 23 cm bakvorm en in de koelkast voor een uur. Bak in een voorverwarmde oven gedurende 15 minuten of tot het deeg bijna gaar en begint gouden draaien.

Caramel Verwarm de ingrediënten voor de karamel samen op een laag vuur tot het gesmolten is. Verhoog het vuur iets lager en laat al roerend constant totdat de karamel dikker en trekt weg van de zijkanten van de pot. Giet over de taartbodem en bak 15 minuten. Laat afkoelen, daarna in de koelkast voor twee uur.

Topping Smelt de chocolade met de boter of olie en giet over de gekoelde caramel topping. Gelijkmatig verdelen en refridgerate te stellen. Snijd in vierkantjes met een warm mes. Bewaar in een luchtdichte verpakking.

Mijn boodschappenlijstje ligt klaar en ik ga deze lekkernij maken voor mijn 3 lieverds: Ronald, Romi & Mila 🙂

En natuurlijk voor mezelf 😉 !!

***************************************************************************

