Kerstboom, kerstversiering, kerstkaartjes, kerstcadeautjes het hoort er allemaal bij.

xmas time

En wat doen we ook tijdens de kerst: Tafelen 🙂

welke

Er zijn zoveel manieren om de tafel te dekken:

livv lifestyle  rustig  welke2 met hout showhome  wat kleur

bont bont  rood rode tint images landelijk

vleugels  gekke touch  chique beetje chique

Genoeg ideetjes en inspiratie via Instagram / Google / Pinterest / Welke.nl

Op Showhome staat ook weer veel leuks:
http://www.showhome.nl/nieuwsitem/tafel-dekken-voor-kerst/

Ik ben zelf van het rustige en een natural touch …….

Een stoer tafelkleed  ???????????????????????????????

Hier en daar een hyacintbol in een wijnglas of jampotje  ???????????????????????????????

Ik wil nog een paar van deze boompjes maken die @anjawillemsen plaatste op Instagram anja willemsen

???????????????????????????????Natuurlijk horen er kaarsen bij: in het midden een stoere schaal

Ik ga voor creme servies met dit naamkaartje welke ik op Instagram zag bij @Sabrinavisual  Sabrinavisual

Eerste Kerstdag bij familie dus wordt er voor me gekookt 🙂

Tweede Kersdag komen mijn vader en zus en ga ik voor het eerst Kalkoen maken

kalkoen(recept van Jamie Oliver: https://www.kookjij.nl/recepten/jamies-kalkoen)

Hoe leuk is dit als toetje:  Lyndahome

Dit idee zag ik op Instagram bij @lyndahome

Ik ga het maken, gevuld met zelfgemaakt Licor 43 ijs
(een variant voor de kids: limonadesiroop ipv likeur)

Je schept het ijs in het schaaltje, zet het huisje erop en een waterglas eroverheen waarop je wat nepsneeuw strooit (evt poedersuiker kan ook). Origineel toch?!

Recept Licor 43 IJs

– Scheidt van 2 eieren de eierdooiers en het wit van elkaar
– Sla het wit van de eieren stijf
– Klop 500 ml slagroom
– Klop de twee eierdooiers met 200 gram suiker en voeg hieraan toe de opgeklopte
slagroom en 4 eetlepels Licor 43
– Voeg hieraan toe het stijfgeslagen wit, door met de mixer in de laagste stand dit
er doorheen te mengen
– Schep dit mengsel op de lange vingers in de schaal, bedek het geheel met een aantal
lagen plastic folie en stop het minimaal 5 uur in het vriesvak

Je kan uiteraard ook een andere liquer nemen zoals: GrandMarnier / Limoncello / Cointreau …. naar de smaak die je lekker vindt 🙂

En het recept voor de koekhuisjes: huisjes
http://uitpaulineskeuken.nl/2012/12/gingerbread-koekhuisjes.html

Ik heb er al zin in!!
Jullie veel plezier met de voorbereidingen en het kersttafelen!!

